Прыкладна палова якія курылі ў мінулым людзей кідае паліць аднамомантна раз і назаўжды. Яшчэ столькі ж паступова скарачае колькасць выкурвае цыгарэт да поўнай адмовы ад курэння. Вядома, лепш кінуць паліць адразу і цалкам, аднак пажылыя людзі з працяглым стажам курэння, каб пазбегнуць сіндрому адмены могуць пазбаўляцца ад гэтай звычкі паступова.

Найбольш цяжкімі, на думку тых, хто кінуў курыць, з’яўляюцца першыя двое сутак пасля адмовы ад курэння. Гэта своеасаблівы рубеж, пераадолеўшы які, Вы значна павялічыце свой шанец растацца з цыгарэтай.

Вырашыце, ці будзеце Вы кідаць паліць адразу ці паступова. Калі вы адчуваеце моцнае жаданне паліць, то павінны кідаць рэзка. За дзень ці два да канчатковай адмовы ад курэння паспрабуйце выкурваць у два разы больш цыгарэт, чым звычайна – адбудзецца перанасычэнне арганізма нікацінам і іншымі шкоднымі кампанентамі тытуню, цыгарэта страціць свой густ. Вы больш выразна адчуеце на сабе шкодны ўплыў курэння і лягчэй зможаце кінуць курыць.

Калі вырашылі спыняць курыць паступова, то выпрацуйце сабе прамежкавыя мэты на шляху да канчатковай адмовы ад курэння (напрыклад, кожны дзень паліць на 2 цыгарэты менш; кінуць паліць праз 2 тыдні, скарачаючы кожныя 5 дзён колькасць выкурвае 1/3 цыгарэт. . Гэта дапаможа вам рацыянальна размеркаваць свае сілы.

ЗРАБІЦЕ КУРЭНЬ НАСТОЛЬКІ няёмкім ДЛЯ СЯБЕ, НАКОЛЬКІ ГЭТА МАГЧЫМА.

  • Не насіце з сабой цыгарэты, запалкі ці запальніцы; схавайце іх, аддайце каму-небудзь.
  • Купляйце цыгарэты толькі ў вызначаным месцы, пажадана далей ад Вашай хаты і працы.
  • Не купляйце цыгарэты блокамі; пакуль не скончыцца адзін пачак, не набывайце іншы.
  • Аддавайце перавагу цыгарэтам з фільтрам, не дакурвайце цыгарэту на 1/3 ці 1/2.
  • Вазьміце сабе за правіла пасля кожнай скуранай цыгарэты мыць рукі, мыцца, чысціць зубы і змяняць адзенне, каб пазбавіцца ад паху тытуню.
  • Зацягвайцеся радзей, паменшыце глыбіню зацяжкі. Паміж зацяжкамі не пакідайце цыгарэту ў роце.
  • Не паліце “за кампанію”.
  • Калі ўзнікла жаданне закурыць – не даставайце цыгарэты з пачка па меншай меры 3-5 хвілін. У гэты час паспрабуйце заняць сябе чым-небудзь іншым, што дапамагло б забыцца пра цыгарэту.
  • Фіксуйце час, калі Вы запальваеце цыгарэту, адзначайце, наколькі моцна цягнула Вас у гэты момант паліць. Гэта дапаможа Вам зразумець, калі жаданне паліць у Вас найболей моцнае. Вылучыце “найважнейшую цыгарэту дня”, каб затым адмовіцца менавіта ад яе.
  • Вядзіце рахунак цыгарэтам, якія Вы выкурылі за дзень. Імкнецеся да таго, каб у кожны наступны дзень іх было менш, чым у папярэдні.
  • Купляючы пачак цыгарэт, запісвайце іх кошт, а ў канцы тыдня падлічыце, колькі Вы можаце зэканоміць на курэнні.
  • Стварыце спрыяльныя ўмовы.
  • Пазбаўцеся ад цыгарэт і попельніц у сваёй хаце, аўтамабілі і на працоўным месцы.
  • Не паліце ў кватэры, на працоўным месцы і ў Вашым аўтамабілі, каб пазбавіцца ад паху цыгарэт яшчэ да таго, як Вы пачнеце адмову аб курэнні.
  • Паспрабуйце адмовіцца ад курэння разам з калегам, таварышам па службе, суседам, таварышам, сябрам або членам сям’і – узаемная псіхалагічная падтрымка будзе больш эфектыўнай.
  • Пазбягайце сітуацый, у якіх Вы абвыклі паліць.
  • Паспрабуйце замяніць курэнне іншымі заняткамі: фізічнымі практыкаваннямі, новым захапленнем.

АБЯРЫЦЕ МОМАНТ, КАЛІ ВАМ ЛЕПШ УСЯГО КІДАЦЬ КУРЫЦЬ.

Калі Вы паліце для таго, каб было лягчэй засяродзіцца або для зняцця стрэсу, то кідаць паліць лепш падчас водпуску. Калі ж Вы, наадварот, больш паліце ў кампаніі, падчас адпачынку з сябрамі, то больш падыдзе перыяд падвышанай нагрузкі на працы, вучобе, калі Вам будзе не да курэння.

Прызначце сабе адмову ад курэння на дату, якая мае для Вас асаблівы сэнс (дзень нараджэння, якое-небудзь свята), а калі гэты дзень наступіць, не шукайце прычын адкласці яго на больш позні тэрмін.

За 2-3 тыдні да таго, як Вы плануеце кінуць паліць, пачніце прымаць полівітаміны і вітамін C, каб паменшыць непрыемныя наступствы адмовы ад курэння.

За дзень ці два да канчатковай адмовы выкурвайце прыкладна ўдвая больш цыгарэт, чым звычайна.

Прыкладна палова якія курылі ў мінулым людзей кідае паліць аднамамантна раз і назаўжды. Яшчэ столькі ж паступова скарачае колькасць выкурвае цыгарэт ды поўнай адмовы ад курэння. Вядома, лепш кінуць паліць адразу і цалкам, аднак пажылыя людзі з працяглым стажам курэння, каб пазбегнуць сіндрому адмены могуць пазбаўляцца ад гэтай звычкі паступова.

image_pdfimage_print